Om oss
Bakgrunn
Vi har holdt på med salg og møtebooking i mange år, og så tilfeldigvis en dag at det var stor variasjon i andelen som kjøper når man bryter ned resultatene på attributter
som f.eks. omsetning, selskapsform, overskudd, alder på selskapene, etc.
Og kanskje det mest overraskende var at det nesten ikke spilte noen rolle
hvilken attributt man ser på. Forskjellen fra topp til bunn var som regel
svært stor.
Siden det ikke fantes noen produkter i markedet som beregnet salgssannsynlighet på slike attributter (og enda viktigere: kombinasjoner av dem), bestemte vi oss for
å lage en løsning for internt bruk.
Etter å brukt den selv skjønte vi raskt at dette kan flere har bruk for. Resultatet ble dermed LeadPro.no.
Nedenfor vises litt forenklet statistikk fra en av våre kunder, basert på kun én attributt (alder på selskap og omsetning). I virkeligheten beregner vi kombinasjoner
av opp til 5 attributter, noe som gir svært god målretting. Denne bedriften kontaktet andre bedrifter for å tilby dem en gratis prøveperiode på en ny
tjeneste:
Resultater fordelt på bedriftenes alder
Alder |
Hitrate |
11-15 år |
40 % |
7-10 år |
36 % |
16-25 år |
28 % |
4-6 år |
20 % |
26+ år |
19 % |
Bedrifter som er 11-15 år har over dobbelt så stor salgssannsynlighet i forhold til selskaper som er 26+ år.
Resultater fordelt på bedriftenes omsetning
Omsetning |
Hitrate |
10-25 mill |
54 % |
25-100 mill |
36 % |
4-10 mill |
32 % |
1-4 mill |
27 % |
<1 mill |
19 % |
Bedrifter med omsetning på 10-25 mill har over 2.5 ganger så stor salgssannsynlighet i forhold til bedrifter med omsetning på <1 mill